TERAPIA METODĄ KRAKOWSKA
Głównym założeniem metody krakowskiej jest całościowe oddziaływanie na rozwój dziecka oraz kształtowanie językowego obrazu świata przy jednoczesnym korygowaniu różnorodnych zaburzeń funkcjonalnych, nabytych, wrodzonych i genetycznych.
Zakłada wczesną naukę czytania Symultaniczno – Sekwencyjną Nauką Czytania® wraz z jednoczesnym stymulowaniem wszystkich funkcji poznawczych takich jak:
- stymulacja słuchowa,
- wzrokowa,
- programowanie języka,
- kształtowanie zachowań społecznych,
- stymulacja pamięci,
- ćwiczenia kategoryzacji,
- kształtowanie myślenia przyczynowo- skutkowego,
- kształtowanie zabawy tematycznej,
- poznawania wielozmysłowego,
- stymulacja lewej półkuli mózgu
- funkcji motorycznych.
Terapia przeznaczona jest dla dzieci z opóźnionym, nieharmonijnym rozwojem mowy, samoistnym lub niesamoistnym, jak również dla dzieci zdrowych chcących szybko nauczyć się czytać sylabami, dzięki czemu mogą zyskać większe poczucie własnej wartości, łatwiejszy start w szkole, oraz uchronić się od trudności o podłożu dyslektycznym, na które narażone są dzieci czytające głoskami.
Forma zajęć:
- indywidualna,
- małe grupy (2-3 osobowe) dzieci w podobnym wieku i na podobnym poziomie rozwoju